SERVEIS EN VISIÓ

En Aprèn a mirar ajudem tant a nens com a adults a millorar la visió:

previous arrow
next arrow
Slider

Necessito Ajuda?

Per saber si necessito ajuda, primer s’ha de fer un examen optomètric complet i així, poder fer un informe de com  estan totes les habilitats visuals.

Moltes vegades, pensem que al sol fet de portar ulleres, ja està tot solucionat, però realment no és així, hi ha cops que tot i portar-les no ens adaptem .

  • No vaig bé amb les ulleres?
  • No m’han fet bé els vidres?
  • No m’adapto els progressius?

Us preguntem, si el sistema visual està en plena forma.

És per això,  quan fem un examen optomètric complet podem saber en exactitud quin tipus de graduació és millor, si es necessita algun vidre en específic (bifocal, trifocal, progressiu de camp ample), filtre de color (per millorar la sensibilitat al contrast) o bé realitzar una teràpia visual.

Avaluació i Tractament

Les habilitats visuals són les que ens ajuden a entendre i processar la informació que veiem:

Agudesa visual “Veig amb claredat les coses?”

L’agudesa visual serveix per poder veure amb claredat els detalls, tant en visió d’a prop com de lluny.

Agudesa visual

moviments oculars “Segueixo els objectes correctament amb els ulls”

Moviments ocularsMoviments ocularsMoviments ocularsMoviments oculars

Fer uns bons seguiments oculars ens serveix per seguir un objecte en moviment. Per exemple, quan fem un esport.

És molt important avaluar-los abans d’iniciar-se en la lectura per poder saber si el nen està preparat per llegir.

Símptomes:

  • Evitar la lectura
  • Inclinar el cap al llegir o escriure
  • Moure el cap quan es llegeix.
  • Confondre lletres o paraules
  • Perdre’s durant la lectura
  • Saltar-se o ometre paraules.
  • Invertir lletres o paraules.

visió binocular “els meus ulls van coordinats? estan alineats?”

El sistema visual capta la informació a través dels ulls.

Cadascun dels nostres ulls, capta una imatge i el cervell ha d’integrar dues imatges per fer una sola imatge perfecta i única.

Si els nostres ulls no estan alineats, vol dir que el cervell tindrà problemes per ajuntar o integrar el que està rebent.

Quan podem tenir aquests problemes?

  • Graduacions molt diferents entre els dos ulls.
  • Estrabisme

Estrabisme

Que fa el nostre cervell quan té un problema de visió binocular?

  • Suprimeix un ull (quan tenim un gandul) o veu doble.
  • No té visió tridimensional.

Ull gandul

Visió 3d “Veig les imatges amb profunditat? amb relleu?

Els pacients que tenen un problema binocular (ulls no alineats) tindran afectada la visió 3D.

Per exemple:

Hi ha persones que xoquen amb les portes, aparquen el cotxe “toc a toc”, nens amb dificultats en baixar escales i sobretot afectarà a lectura.

Visió 3DVisió 3D

acomodació “Els teus ulls estan preparats per enfocar?

L’acomodació ens ajuda a enfocar els detalls. Per explicar-ho millor es com si féssim un “zoom”, el mateix funcionament d’una càmera fotogràfica.

AcomodacióAcomodació

Aquesta capacitat d’enfocament l’anem perdent al llarg dels anys, i es quan arriba la presbícia (vista cansada) que apareix al voltant dels 35-40 anys.

És important detectar si abans de la vista cansada hi ha un problema d’enfocament i si els valor que avaluem estant dins de la normalitat.

Símptomes associats:

  • Mal de cap
  • Visió borrosa, apropar-se o allunyar-se per enfocar
  • Molèsties oculars
  • Llagrimeig
  • Ulls cansats
  • Ulls freqüentment envermellits
  • Fregament freqüent dels ulls
  • Aparició de mússols

percepció visual “La informació que m’arriba, la processo correctament?”

La percepció ens permet fer una anàlisi complert de la informació que rebem. Per saber, si la percepció visual és correcte i està dins dels percentils segons l’edat. S’han d’analitzar l’habilitat visual-espacial i l’anàlisi visual.

Habilitat visual-espacial

Es relaciona amb la localització visual dels objectes a l’espai.

Habilitat d’anàlisi visual

Correspon a la capacitat d’analitzar i discriminar la informació visual.

Discriminació visual
Reflexa la capacitat del nen per identificar les característiques distintives de figures, incloent: la forma, la mida, la orientació i el color.
Memòria visual
Capacitat per recordar la informació que prèviament s’ha presentat visualment.
Consonància de forma
Capacitat per percebre les característiques determinades de la forma.
Memòria seqüencial
Habilitat per recordar una seqüència de lletres, paraules, símbols en el mateix ordre.
Percepció figura-fons
Permet diferenciar la figura del fons que l’envolta.
Tancament visual
Ser capaç de percebre tota la informació malgrat que la imatge observada no estigui complerta.

Símptomes:

  • Confon les lletres o paraules
  • Pobre comprensió lectora
  • Problemes per visualitzar imatges
  • Error al copiar paraules de la pissarra
  • Dificultat per equematitzar
  • Dificultat per copiar dibuixos
  • Dificultat en els problemes matemàtics

reflexes primitius “ensopego sovint? no controla els esfínters? vaig de puntetes? problemes per mantenir l’equilibri?”

Són els reflexos innats del sistema nerviós central (SNC) que permeten a l’ésser humà desenvolupar-se des del naixement. Alguns d’aquests reflexos són: la respiració, la succió, l’agafada, etc.

Aquests reflexes van desapareixent (integrant-se), la major part, durant el primer any. Això és un indicatiu de que el cervell va madurant correctament i així donar pas als reflexos posturals.

Els reflexos primitius, són respostes automàtiques, que si es mantenen més enllà de l’etapa que els hi correspon, evidencien una immaduresa en el desenvolupament del sistema nerviós central.

Si aquests reflexos no s’integren, poden causar trastorns en el moviment, incapacitat de mantenir una postura còmodament durant un cert temps, moviment constant, malaptesa motora, respostes exagerades o estímuls ambientals, cansament freqüent. problemes de comportament derivats de la seva inquietud motora, dèficit d’atenció i mala integració visual-motora.

Per què realitzem l’avaluació? Necessitem conèixer el desenvolupament motor i la integració amb la resta de sistemes sensorials per determinar si aquesta relació interfereix en un correcte desenvolupament.

Reflexes primitius

Els reflexes primitius estan presents al néixer. Si aquests reflexes no fossin presents ens indicaria que el nadó té un problema neurològic greu.

Fer una bona detecció a temps, és prevenir.